Informative

Istoria Trusoului de Botez

Istoria Trusoului de Botez

Istoria Trusoului de Botez

Istoria Trusoului de Botez – În acest articol din blogul nostru de botez, vom încerca să vă arătam evoluția / istoria trusoului de botez în timp….

Vezi gama noastra de articole pentru botez AICI

Istoria Botezului

Istoria botezului si a trusoului de botezCuvântul grec folosit în Noul Testament pentru botez este baptízein (βαπτίζειν) iar acesta înseamnă atât a cufunda, cât și a scufunda. Pentru folosirea termenului cu acest sens în literatura greacă există nenumărate dovezi începând cu Platon (secolul 4 î. Hr.). În Septuaginta, traducerea greacă a Vechiului Testament, termenul baptízein (βαπτίζειν) apare doar de 4 ori. O singură dată IV Regi 5,14 se referă la scufundarea unui om în apă pentru o curățire rituală.

Pentru prima dată este menționat botezul pruncilor în anul 253, când un oarecare Fidus întreba pe Sf. Ciprian, pe atunci episcop al Cartaginei, dacă trebuie sa se aștepte ziua a opta spre a fi administrat botezul unui prunc. Întrebarea dovedește că începuse deja practica botezării pruncilor la opt zile. Ciprian merge însă mai departe și, prin hotărârea celui de-al treilea sinod cartaginez, stabilește ca botezul trebuie administrat imediat după naștere.

Dacă la începutul istoriei creștinătății, existau păreri împărțite între sinoade și teologi, cu privire la botezul pruncilor, în cele din urmă s-a ajuns la o oare care omogenitate intre riturile creștine.

Dar mai multe informații cu privire la Istoria Botezului creștin găsiți accesând link-ul alaturat: Istoria Botezului

Istora Hainelor de Botez

fașa

Banda de infasat prunci (anii 1575 – 1600 ) Marea Britanie Museum of Childhood

La începuturi trecut copii la botez erau înfășați cu pânză de material textil, aceștia fiind botezați doar prin udarea capului cu apa din căușul palmei. Pe măsură ce timpul a progresat, imersiunea ( scufundarea completă), a unui prunc a fost necesară pentru botez. Drept urmare, îmbrăcămintea de botez a evoluat de când un bebeluș trebuia să fie dezbrăcat și apoi îmbrăcat din nou după ce a fost botezat.  De asemenea, stilurile și moda vremii au influențat cum arăta îmbrăcămintea de botez.

Necesitatea hăinuțelor de botez

Până în secolul al XVI-lea ( anii 1600), copii erau botezați înfășați cu fâșii de material textil, hăinuțele de botez ne fiind un strict necesar.

Cu toate acestea prima apariție a unui trusou de botez este în anul 1503, atunci când regele Henry al Angliei si regina sa Catalina, pierduseră deja un copil și îl așteptau pe cel de-al doilea cu anxietate. Punându-și toate speranțele că de această dată va fi bine, regina Catalina a început a coase haine pentru bebelușul pe care îl purta în pântece. Se spune ca atunci, doamnele de la curtea regală, ce se aflau în compania reginei o admirau spunând că asa un trusou ar trebui sa primească fiecare copil la naștere.

Astfel îmbrăcămintea pentru botezul bebelușului a început să se schimbe în jurul secolului al XVII-lea (anii 1600), datorită faptului că atunci sugarii trebuiau să fie cufundați cu totul în apa sfântă. Astfel sugarii botezați erau cufundați în apa sfântă, acesta practică a făcut să fie foarte important ca aceștia să se poată îmbrăca cu hăinuțele de botez, imediat după scufundarea în cristelniță, pentru ca sugarul să nu se răcească. Practica îmbrăcării îmbrăcării cât mai rapidă cu hăinuțe de botez a pruncului, a fost foarte repede adoptată, deoarece bisericile vremii nu erau încălzite iar acestea erau foarte reci atât în timpul iernii dar și vara.

Istoria Trusoului de Botez în secolul al XVIII-lea

Hainuta de botez catolic

Rochie botez catolic din satin – anii 1700 -V&A Museum

 În secolul al XVIII-lea (anii 1700), practicile de botez s-au schimbat astfel la dacă la botezul ortodox cufundarea totală a copilului în apa sfințită a rămas până în ziua de astăzi, la botezul catolic nu mai era necesară cufundarea totală a copilului în apa sfințită. Această schimbare a pus capăt practicii, la credincioșii de rit catolic, de a trebui să dezbrace pruncul pentru botez.

De asemenea, până în acest moment s-a observat că fașele erau nesănătoase pentru bebeluși și, ca urmare, utilizarea acestora a încetat. În urma acestor două lucruri, îmbrăcămintea de botez a început să se schimbe pentru a arăta mai mult cu rochiile de botez victoriene mai tradiționale cu care suntem familiarizați astăzi. Aceste rochii erau confecționate din mătase sau satin.

Astfel în ziua de astăzi la catolici, copilul nu este schimbat de hăinuțe, deoarece botezul este puțin diferit fața de botezul ortodox, copilul fiind doar udat puțin pe cap cu apa sfințită. În schimb hăinuțele  de botez trebuie sa fie albe. Tot la catolici, atât băieții cât și fetele poartă același tip de îmbrăcăminte pentru botez ce constă într-o rochița simpla și lungă ce semnifică puritatea sufleteasca.

Istoria Trusoului de Botez

Dantelă de botez pentru a fi purtată peste haine de mătase

Istoria Trusoului de Botez în secolul al XIX-lea

În secolul al XIX-lea (anii 1800), rochiile de botez au fost modelate după moda femeii din timpul zilei, cu corsetul înalt, cu gâtul cu bară scobită, reglabilă cu trase și cu talie înaltă, de asemenea, reglabilă cu dresuri. Aceste tipuri de rochii au fost concepute pentru a fi purtate cu jupoane. Acest stil de rochie era un stil unisex care avea corsetul gatului în formă de V și un panou frontal V inversat care cădea de la gat la tiv.

Istoria Trusoului de Botez în secolul al XX-lea

Când a sosit secolul XX (1900) rochiile de botez din lenjerie albă sau bumbac au început să crească în popularitate. Trusourile de botez era acoperit cu dantelă broderie engleză și broderie florală. Avea mâneci scurte din dantelă, corset în formă de V și panou frontal V inversat.

Istoria Trusoului de Botez în România

Istoria Trusoului de BotezÎn România Istoria Trusoului de Botez  a fost puțin diferita, astfel dacă la catolici copilul este îmbrăcat cu aceleași haine de dinainte de botez, la botezul ortodox, mama îmbracă copilul înaintea botezului cu hăinuțele alese de ea, iar nașa de botez schimbă copilul după botez în trusoul ales de nași.

Pană în preajma anilor 1800 – 1900, la noi, în românia se menținea tradiția înfâșatului bebelușului după botez. atât datorită situației materiale slabe, a accesului la informații a populație, dar și a mediului social – politic de la acea vreme. Singurii ce-și permiteau,la acea vreme, să facă trusouri de botez asemănătoare cu cele din vestul europei, pana in preajma anilor 1900, fiind domnitorii și boierii acelor vremuri. Restul populației țeseau hăinuțe tradiționale pentru botez, simple din bumbac sau in, hăinuțe cu care își îmbrăcau copii.

Astăzi trusourile de botez au devenit un lucru comun, la care publicul larg are acces nelimitat, singura condiționare find de starea materială.

Magazinul nostru vă pune la dispoziție o gamă variată de produse pentru botez, de la producatori de top, printre care Trusouri de Botez Fetite și Trusouri de Botez Băieți, în diferite tematici vesele sau chiar în tematica aleasă de dvs. la prețuri  competitive.

Vedeți acum ofertele noastre pentru trusouri de botez, trusouri de botez de la cei mai buni producători naționali și internaționali. Trusouri de botez copii alese cu grijă și dragoste pentru dumneavoastră!

vezi Oferta produse Botez-botezz.ro

Lasă un răspuns

Coșul meu

Dragi clienți, transportul este gratuit in Romania la orice comandă de min 500 ron.

Autentificare

Nu ai cont?

Dragi clienti, luna aceasta avem reduceri la Tavite Mot. Profita si comanda acum.
0 Favorite
0 produse Coșul meu